Waarvoor kan ik terecht bij de Reisarts van Allianz Global Assistance?

Allianz Global Assistance heeft jarenlange ervaring met het helpen van reizigers over de hele wereld en heeft hiermee kennis opgebouwd van de meest voorkomende medische problemen. Deze kennis hebben de artsen en verpleegkundigen van Allianz Global Assistance omgezet in medische tips. Lees hoe je kunt genezen of, beter nog, kunt voorkomen.
 
Omdat tips algemeen blijven en niet altijd antwoord geven op jouw specifieke probleem kun je tijdens je reis gebruik maken van de Reisarts van Allianz Global Assistance.

Voorbeelden van vragen waarmee de Reisarts benaderd kan worden zijn:

  • Ik heb enkele dagen last van diarree en het gaat niet over. Moet ik nu naar een dokter gaan?
  • Ik heb Thaise medicijnen gekregen tegen koorts, maar is het vertrouwd om die te slikken?
  • Ik heb huiduitslag en denk dat het zonneallergie is, wat kan ik hieraan doen?

De ervaren artsen en verpleegkundigen van de alarmcentrale van Allianz Global Assistance verstrekken het medisch advies. Zij gaan vertrouwelijk om met medische informatie en verstrekken advies volgens de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap.
 
Je kunt gebruik maken van Reisarts middels dit formulier. Als je het formulier hebt ingevuld ontvang je uiterlijk de volgende werkdag een antwoord retour in je e-mail. Je kunt de Reisarts ook telefonisch raadplegen door te bellen met telefoonnummer 020 592 9141.

Voor urgente medische hulp kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week terecht bij alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Voor minder urgente gevallen kun je echter ook bij Allianz Global Assistance terecht.